Francie 2012

17. listopadu 2012 v 22:26 | Ka†e |  Píšu

Aloha, ve středu jsem přijela z Francie a ještě jsem se nedostala ke psaní článku. Odpoledne jsem byla v kině na rozbřesku, ale teď jsem si konečně našla čas. Článek je opravdu dlouhý a chápu, že ho nikdo nemá potřebu číst :-D. Když se ale najde někdo, kdo to číst bude, je to v celém článku.

Naše třída jela do Francie kvůli výhře v soutěži Euroscola. Když jsem se dozvěděla, že nás vylosovali, byla jsem zrovna nemocná, tak se mi ani nechtělo věřit. Ve škole mi to ale naštěstí všichni potvrdili a já jsem si řekla, hurá..konečně jsem taky něco vyhrála. :-D

Vyrazili jsme v neděli brzo ráno od naší školy. Byla jsem tak ospalá, že jsem část cesty byla v polospánku. Brzo jsem se ale probrala a snažila se nějak s ostatními zabavit po dobu desetihodinové cesty do Štrasburku. Cesta uběhla podivuhodně rychle a my jsme přejeli hranice mezi Německem a Francií. Byl to zvlášní pocit. Líbilo se mi z okna sledovat lidi a všechno kolem. Spousta lidí jezdila na kolech, to se mi líbilo. Navíc bylo všude čisto a příjemně. Zbývalo ještě pár minut a za chvilku jsme stáli u penzionu pro mládež Ciarus. Dostali jsme klíče a zabydleli se v našich pokojích. Všichni jsme měli hlad a vydali se na dlouhoočekávanou večeři. Večeře mi docela chutnala, jen mě zklamala moje oblíbená rýže, která byla nedovařená.

Po večeři nás čekala ještě večerní procházka městem. Město bylo vážně kouzelné. Jak už památky, tak všechno ostatní. Dorazili jsme i na místo, kam jsem se těšila nejvíc a sice ke katedrále Notre-Dame. Byla sice už tma, ale ve světle lamp katedrála vypadala i tak velkolepě. Zírala jsem na tu stočtyřicetdva metrů dlouhou katedrálu a říkala si, že je to ta nejhezčí stavba, jakou jsem kdy viděla. Prošli jsme ještě část města a poté jsme se vráli zpět do penzionu, kde jsme také potkali jiné studenty různých národností, kteří jeli také do parlamentu. S některými jsme se seznámili a krátkou chvíli mluvili. Už se blížila večerka a my jsme šli konečně spát.

Ráno jsme se nasnídali a jeli konečně do Evropského parlamentu, kterého se vlastně týkala naše výhra. Měli jsme jedinečnou možnost podívat se tam a navíc diskutovat s jinými zeměmi na různá témata. Když jsme přijeli k parlamentu, byla jsem já a všichni ostatní uchvácená tou stavbou. Velká, kulatá, prosklená budova na mě udělala vážně dojem. Všichni jsme si venku udělali společnou fotku a vešli dovnitř. Poté jsme prošli kontrolou a už jsme šli po chodbě směrem do uvítací místnosti. Chodby mi připomínaly prázdné prostory obchodního domu. Jak jsem brzy zjistila, nebyla jsem sama :-D. Pak nás přivítala velmi milá paní, která nám vysvětlila, co se bude dít dál. Po přivítání jsme šli na snídani a po ní už konečně do hlavního sálu. První co mě šlehlo do očí byl strop. Tvarem připomínal vlnky na moři a byl posázen malými světýlky. Usadili jsme se na místa a byli jsme uvítáni už podruhé, tentokrát ve francouzštině. Vzali jsme si sluchátka a poslouchali překladatelku v angličtině. Po uvítací řeči následovala akneta. Po anketě musel každý zástupce země mluvit minutu o své škole, národnosti a podobně. Všichni se s tím podle mého poprali dobře. I zástupce od nás. Po tomto dopoledním programu následoval dlouhoočekávaný oběd. Když se všichni najedli, začala se hrát soutěž Euroscola. Každý si musel najít tři lidi jiné národnosti a vyplňovat otázky. Po této soutěži jsme byly rozděleni do skupin podle toho, jaké máme debatní téma. Já a moje skupina s tématem migrace jsme potom v místnosti určené tomuto tématu debatovali, někteří z nás horko těžko. Já mám angličtinu teprve druhým rokem, tak to nebylo dvakrát lehké, ale nakonec jsme to zvládli. Vybrali jsme si zástupce naší skupiny a vrátili se zpět do hlavního sálu, kde zástupci debatovali s ostatními. Následovalo dokončení soutěže a nakonec zahrála evropská hymna. Najednou už bylo šest hodin a my jsme jeli zpět na hotel. Hladoví a vyčerpaní jsme šli rovnou na večeři, po které následoval dlouhoočekávaný volný program. Někteří šli na diskotéku, která se konala v hotelu, jiní hráli hry, a někteří jako třeba já zůstali na pokoji a odpočívali :-D.

Poslední ráno na hotelu jsme se sbalili a šli se nasnídat. Poté nás čekala celodenní procházka městem. Prošli jsme si vše znovu, ale tentokrát v denním světle. Šli jsme opět kolem mé drahé katedrály :-D, u které jsme měli rozchod. Vydali jsme se s kamarádkami do města pro nějaké jídlo na cestu a porozhlédnout se. Ceny mě velice zarazily a nejlevnější jídlo, které jsem si koupila byla bagetka za pět euro :-D, poté jsme šli na kávu a nakoupit nějaké drobnosti. Já jsem si koupila tělové jahodové máslo, které nádherně voní a čokoládové medvídky. Poté jsme šli navštívit katedrálu, konečně jsem jí mohla vidět zevnitř! Vše bylo tak krásné a zdobené, do detailů opracované, napadlo mě jak asi dlouho to trvalo postavit. Nejvíc mě zaujaly vitráže a rozety. Po prohlídce katedrály jsme šli opět dál do města, kde na nás čekala loď. Jeli jsme si prohlédnout další části tohoto okouzlujícího města. Viděli jsme krásné domečky s dřevěnými okenicemi, které mi připomínaly Německo. Po konečné projížďce lodí jsme se vydali konečně k našemu autobusu a jeli domů. Vše rychle uteklo a v pět ráno následujícího dne jsme byli zpět. Prospala jsem snad celý den. Byla to vážně skvělá exkurze a musím říct, že jsem tohle město navštívila raději, než třeba paříž. Ráda bych se tam ještě někdy podívala.
K tomu to je snad vše, tady jsou nějaké fotky :-D :-))))

momentka z uvítací místnosti :-DD

pohled z lodě

ještě jedna z města ^^

O:)))))

1 člověk ohodnotil tento článek.